torsdag 28 juli 2011

Tårdrypande...

Läste just en artikel på DN att forskare hade kommit fram till vilken världens sorgligaste film är. Resultatet var en film jag aldrig hört talas om; "The Champ" eller den svenska titeln "Utmaningen". Tittade på YouTube-klippet och blev imponerad av pojkens skådespeleri. Jag blev tårögd.

Jag blir i och för sig gråtfärdig ganska lätt. Både sorg och lycka på film kan få mina ögon att vattenfyllas. Är jag på det humöret så blir jag även tårögd av mäktiga scenografier eller vyer. Jag har till och med börjat smågråta inne på National Gallery i London, överväldigad av allt vackert.

Idag har varit en sån där bra dag. Mår mycket bättre så vi tog en tur till stan, lite ärende inför bröllopet och sånt där. Blev även en loppisrunda, men hittade bara lite broderigarn för en väldigt billig peng. Sen blev det lite brygghäng, nätpoker och nu film, förhoppningsvis får inte MiB:2 mig att börja gråta! ;)


In English:

Read on dn.se that scientists had made the conclusion after some experimenting that "The Champ" is the sadest movie in the world. Looked it up on YouTube and I agree that the final scene is very sad.

But I'm a sobber when it comes to movies. To much happiness, sadness or even a great surrounding can make me tear up. I even cried a little in the National Gallery overwhelmed with the beautiful art.

Anyway, today was a great day. I feel a lot better and so we went in to town doing some wedding errands. After that we drove to a flea market outside town. I didn't find much, only some embroidery floss. Now it's time for a movie. I hope that MiB:2 don't make me teary-eyed! :)

Inga kommentarer: